Optimalizace XML feedu v e-shopu

K čemu primárně slouží XML feed v e-shopu a co musí umět, aby splnil kýžený efekt?

Co je XML

Tyto kanály jsou vytvořeny v jazyce XML, což je tzv. obecný značkovací jazyk. Je určen pro tvorbu dokumentů a pro přenos dat. Proto se nijak nezaobírá vzhledem, ačkoli definování za pomocí kaskádových stylů je možné podobným způsobem jako u jazyka HTML.
V praxi se jedná o specificky strukturovaný dokument, kdy se zapisují potřebná data a současně se skrze tento jazyk definuje, co tato data znamenají. Zároveň je nutné při psaní dokumentu dodržovat příslušnou hierarchii jednotlivých značek. Těmto značkám se pak správně říká elementy.

xml1

Co je XML feed a k čemu je určen

Jedná se o specifický typ datového souboru. V e-shopech má nezastupitelnou funkci zejména při exportu zboží do internetových srovnávačů. Bez XML feedu se tak neobejdete například tehdy, když chcete, aby vaše zboží bylo vidět na portálu Heuréka, ale XML také slouží pro přenos dat do služby Google nákupy.

Tento soubor obsahuje veškeré potřebné údaje o zboží, které následně jsou určeny k tomu, aby se takovéto informace především dostaly k vašim návštěvníkům. V první řadě by tak měl uvádět název zboží, jeho popis a cenu. XML však může přinášet i rozšířené popisy ke zboží v podobě jeho zařazení do kategorie nebo data dodání.

Jak má správný XML feed vypadat

Proto je pro správně vytvořený XML feed primárně důležité co nejlépe specifikovat nabízený produkt. Informace by měly být relevantní a srozumitelně podané. Každý internetový srovnávač však vyžaduje jiné vstupní údaje a odlišnou strukturu. Vždy byste se tak měli informovat o tom, jak má být feed přesně nastavený.

xml

Například optimalizace XML feedu pro již zmiňovanou Heuréku vyžaduje velmi přesné rozlišení variant produktů, které se mohou lišit v barvě, velikosti či příchuti. Jinak hrozí, že se vám výrobky sloučí do jediného. Obecně je mimořádně důležitý název produktu. Heuréka i další srovnávače trvají na univerzálním názvu, který obsahuje produktovou řadu a značku.

Jak XML feed vzniká

Většina redakčních systémů je schopna vygenerovat XML feed automaticky díky tomu, že se napojí na databázi. Adresa vedoucí k XML feedu je pokaždé odlišná, poradit by vám měla umět ze všeho nejlépe technická podpora vašeho e-shopu, případně jeho tvůrce. Může mít například tvar www.mujobchod.cz/mujfeed.xml
Ačkoli si lze pochopitelně napsat XML soubor dokonce i ručně, rozhodně by to bylo při stovkách nebo tisícovkách položek v internetovém obchodě značně nepraktické.
Podobně zvládá každá platforma aktualizace informací a průběžné přírůstky zboží a zbožové vyhledávače (například tuzemské Zboží.cz) jsou schopny na toto reagovat a i několikrát denně si na základě vašeho zadání stahovat potřebná nová data.

Lze tak říct, že máte-li dobře navržený systém, na kterém svůj obchod provozujete, o nic dalšího se v tomto směru starat nemusíte.
Právě k takovým patří i e-shopové řešení Zoner inShop, které vám automaticky generuje potřebné XML feedy pro zbožové srovnávače. Navíc vám umožňuje detailní úpravy jeho nastavení, a to vše bez příplatků navíc.
Vyzkoušejte si zcela zdarma plnou verzi e-shopu Zoner inShop na 60 dní. Objednat si ji můžete zde.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup